מדיניות ביטול עסקה, החלפות ואחריות בגין מוצרים שנרכשו בסניפי קרולינה למקה
ביטול עסקה (החזר כספי) למוצרים שאינם אופטיים ולמשקפי קריאה מוכנים (*Readers)
1. תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) תשע"א-2010 אינן חלות על מרבית מוצרי החברה.
2. למרות האמור, בכדי לספק ללקוחותיה חוויית קנייה ברמה הגבוהה ביותר, לפנים משורת הדין, ובכפוף לעמידה בכל יתר התנאים והמגבלות שבמדיניות זו, מאפשרת החברה ללקוחותיה להחזיר כל מוצר (שאינו אופטי), כשהוא שלם ותקין שלא נעשה בו שימוש, כנגד הצגת חשבונית/ פתק החלפה או הוכחה אחרת לפרטי העסקה (מועד, סכום ואמצעי תשלום), למעט מוצרים שנרכשו במחיר נמוך מ- 50 ₪ ו/או מוצרים שנרכשו באמצעי התשלום כמפורט בסעיף 5 מטה.
החזרת כרטיסי מתנה תתאפשר בתוך 14 ימים, ואילו החזרת כל יתר המוצרים כאמור לעיל (לגביהם ננקטת מדיניות החזרה מורחבת כאמור), תתאפשר בתוך 2 ימים עסקים. ככל ויימכר מוצר באריזה מקורית (לרבות משקפי קריאה מוכנים (Readers)), החזרתו תתאפשר בתוך 14 ימים, ובלבד שהוחזר באריזתו המקורית שלא נפתחה.
כל האמור בכפוף לכל יתר התנאים, המגבלות והחריגים שבמדיניות זו.
*יובהר, כי משקפי קריאה מוכנים, נמכרים כמוצר מדף במספר קבוע מראש, שאינו ניתן להתאמה אישית, ולכן יחולו לגביהם אותם התנאים שחלים על שאר מוצרי החברה שאינם מיוצרים לפי נתוני מרשם.
3. החזר כספי בגין מוצר שהוחזר כאמור בסעיף 2 למעלה, בניכוי דמי ביטול ככל וייגבו, יבוצע במועד ביטול העסקה, ככל שניתן (ולכל המאוחר בתוך 7 ימי עסקים) באותו האופן בו בוצע התשלום, ובדומה, ככל הניתן, להסדר הקבוע בתקנות ביטול עסקה.
במידה והחיוב בוצע ככרטיס חיוב מידי, כגון "דיירקט", ההחזר הכספי ייעשה במזומן, בסניף בו הוחזר המוצר. לתשומת הלב - באמצעי תשלום מיוחדים, כדוגמת ביט/כרטיס חיוב מידי, ההחזר הכספי יבוצע עפ"י תנאי המפעיל, ולא בהכרח לאותו אמצעי התשלום, בו בוצעה העסקה.
4. הלקוח יישא בדמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר המוצר או 100 ₪ - הנמוך מביניהם. לתשומת הלב: בעסקה אשר בוצעה באמצעות כרטיס אשראי, תיתכן עמלת ביטול, בגין עמלת סליקה של חברת האשראי, בנוסף לדמי הביטול לעיל. נכון למועד זה ולפנים משורת הדין, החברה אינה גובה דמי ביטול במקרה של ביטול עסקה, אך שומרת על זכותה לעשות כן בעתיד, בהתאם לשיקול דעתה ולדין החל במועד הרלוונטי.
5. לא ניתן לבטל עסקה ששולמה באמצעות תווי קניה/ כרטיס מתנה/ כרטיס נטען.
החלפה/ זיכוי למוצרים שאינם אופטיים ולמשקפי קריאה מוכנים (*Readers)
6. לאור תודעת השירות המפותחת של החברה, ורצונה לספק ללקוחותיה חוויית קנייה טובה, מפעילה החברה מדיניות החלפה נרחבת. לכן, בכפוף לעמידה בכל יתר התנאים והמגבלות שבמדיניות זו, ניתן להחליף בתוך 14 ימים מהרכישה, כנגד הצגת חשבונית/פתק החלפה או הוכחה אחרת לפרטי העסקה (מועד, סכום ואמצעי תשלום), כל מוצר (שאינו אופטי) שלא נעשה בו שימוש והוא שלם ותקין, למעט מוצרים שנרכשו באמצעי התשלום המפורטים בסעיף 5 למעלה.
7. כנגד החזרת המוצר לאחד מסניפי הרשת, תינתן אפשרות החלפה במוצר אחר, ששוויו, בעת ההחלפה, כשווי המוצר המוחזר בעת רכישתו, ככל שהוא קיים במלאי או לחילופין קבלת שובר זיכוי לרכישה באחד מסניפי הרשת הפיזיים, בכפוף למגבלות בסעיף 12, בתוקף של שנתיים ממועד הנפקתו. ככל ששווי המוצר החליפי נמוך, במועד ההחלפה מהמחיר ששולם בעבור המוצר שהוחלף, יהא הלקוח זכאי לקבלת שובר זיכוי בגובה ההפרש, וככל שהוא גבוה יותר, במועד ההחלפה, כי אז יהא הלקוח מחויב לשלם את ההפרש.
קבלת זיכוי בגין מוצר שנרכש בתנאי מכירה בהם ההנחה מותנית ברכישת כמה פריטים גם יחד, תיעשה בכפוף למגבלות סעיף 11.
*לגבי משקפי קריאה מוכנים (Readers)- החלפתם תתאפשר אך ורק בסניפים בהם נרכשו או בסניפים בהם מוחזקים בפועל משקפיים אלו, בהתאם למלאי הקיים.
8. בעת החלפת מוצר שנרכש במחיר מבצע, או הצעת מכר מכל סוג, שהסתיימו טרם ההחלפה, לא ניתן יהיה לקבל את תנאי המבצע, או הצעת המכר, לגבי המוצר החלופי. במקרים בהם המוצר נרכש במסגרת מבצע, או תמחור בלעדי לסניף ספציפי, החלפת המוצר בסניפים אחרים תיעשה בדרך של ביטול העסקה שנעשתה בסניף בו נרכש המוצר, וחיוב בעסקה חדשה עפ"י התמחור הקיים למוצר בסניף בו מתבצעת ההחלפה, במועד ההחלפה.
9. החזרת מוצר או החלפתו תעשה רק בכפוף לכך שהמוצר, על כל הפריטים הנלווים לו, הוחזר מבלי שהוסרו ממנו כל תג סימון או מדבקה, שהיו צמודים לו בכל דרך שהיא, ובתנאי שלא נעשה במוצר כל שימוש, והוא שלם ותקין, ואין בו כל פגם. ככל שהמוצר נמכר באריזה מקורית – יוחזר המוצר באריזתו כשהיא שלמה ובתנאי ולא נפתחה.
ביטול עסקה (החזר כספי) למוצרים אופטיים
10. תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) תשע"א-2010 אינן מקנות זכות לביטול עסקה לרכישת משקפיים אופטיים שיוצרו בהתאם לנתוני מרשם. על אף האמור, לפי מדיניות הרשת, ניתן לבטל עסקה לרכישת משקפיים אופטיים שיוצרו על פי נתוני מרשם, בתוך 3 ימי עסקים ממועד עשיית העסקה ובלבד שייצורם טרם החל (לתשומת הלב – לרוב, הייצור הוא מידי וביטול לא יהא אפשרי).
בנוסף, החברה תאפשר, לפנים משורת הדין ובהתאם לשיקול דעתה, ביטול עסקה לרכישת משקפיים שהורכבו בהם עדשות מרשם (ובלבד שאלו הורכבו על ידי החברה בלבד, ולא גורם אחר כלשהו) ואשר סופקו ללקוח, בתוך 30 ימים מקבלתם, וזאת אך ורק מטעמים של חוסר הסתגלות למשקפיים, בתנאי שיוחזרו כשהם תקינים ושלמים ובכפוף לאמור לכל יתר התנאים והמגבלות שבמדיניות זו, ולמעט משקפיים שנרכשו באמצעי התשלום המפורטים בסעיף 5 למעלה. חוסר הסתגלות כאמור ייבחן וייקבע, על פי קריטריונים שייקבעו על ידי החברה, על פי שיקול דעתה המקצועי, ובכפוף לשיתוף פעולה מצד הלקוח בניסיון להתאמה מחודשת של משקפיים ו/או בדיקת אופטומטריסט במידת הצורך. מובהר, כי החלטה על אישור ביטול עסקה בשל חוסר הסתגלות כאמור, יכול ותהיה כרוכה בתשלום מופחת בגין חלק מעלויות העדשות, הכל בהתאם ובכפוף לשיקול דעתה המקצועי של החברה והחלטתה הבלעדית.
כל יתר הוראות המדיניות העוסקות בביטול עסקה, יחולו בהתאמה, גם על ביטול עסקה לרכישת משקפיים אופטיים.
כללי
11. מוצרים במבצע כמותי, או הצעות מכר כמותיות: עסקה שנעשתה בתנאי מכירה מיוחדים (מבצע כמותי), או במסגרת הצעת מכר כמותית מכל סוג, תהא ניתנת לביטול במלואה בלבד. תנאי לביטול העסקה היא עמידה בתנאי הביטול כאמור בסעיפים 2 או 10 לעיל ושעלותה הכוללת הינה מעל 50 ₪. לדוגמא, כאשר ההנחה מותנית ברכישת מספר פריטים גם יחד – כמו "פריט שני ב-50% הנחה", או "2 ב- 400 ₪", ביטול העסקה, ההחזר הכספי או הזיכוי, לפי הענין, יהיה מותנה בהחזרת כל המוצרים גם יחד. לא ניתן יהיה לבטל רק חלק מהעסקה. ככל שהלקוח מעוניין להשאיר בחזקתו איזה מהפריטים שרכש במסגרת הצעת מכר כמותי או מבצע כמותי הוא יוכל לעשות כן, ובלבד שישלם את המחיר המלא (לפני כל הנחה), בעבור הפריט/ים שנותר/ו בידיו. לכן, ייתכן ולא יגיע זיכוי או החזר כספי כלל, או שאלו יהיו בשווי נמוך משווי המוצר שהוחזר, אילו נרכש שלא בתנאי הצעת המכר הכמותית ו/או המבצע הכמותי. לפרטים נוספים ראה בתנאים המפורטים בתנאי הצעות המכר הכמותיות או בתקנון המבצע הכמותי, לפי העניין.
12. בכפוף לסייגי מדיניות זו, החזרות/החלפות ייעשו בכל אחד מסניפי הרשת, למעט פריטי עודפים שנרכשו בסניפי עודפים (שיוחזרו/יוחלפו בסניפי עודפים בלבד) ולמעט בסניפי אילת ובחנויות פטורות ממס דוגמת חנויות "דיוטי פרי" (בשל מגבלות מיסוי וחוק מע"מ).
13. לא תתאפשר החלפת מוצר שנרכש באילת או בחנויות פטורות ממס ו/או קבלת זיכוי ו/או החזר כספי בגינו, בסניפי החברה מחוץ לאילת ולהיפך – אלא בהתאם למגבלות המע"מ החלות לפי הדין.
14. מוצרים שנפל בהם פגם יוחלפו בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, תשמ"א- 1981 ובכפוף לאמור בפרק "אחריות ותיקונים" להלן.
15. החברה לא תישא באחריות בגין גניבה, אובדן או השחתה של זיכוי/תו קניה/כרטיס מתנה/כרטיס נטען. דרישה לשחזור שובר מתנה/תו קניה שאבד/הושחת תטופל על ידי שירות לקוחות, לפי הדין, ובכפוף להוראות תקנון כרטיס מתנה / תו קניה.
16. החברה שומרת על זכותה להנהיג מדיניות מחירים, מבצעים והנחות שונה ממדיניות כלל הרשת בחנויות פטורות ממס, בחנויות באילת, בחנויות עודפים ובאתר הסחר.
17. למען הסר ספק יובהר, כי ההוראות שבמדיניות זו יחולו על החלפת מוצרים שנרכשו בסניפי החברה בלבד, ולא יחייבו את החברה בכל הקשור בהחלפת מוצרים אשר נרכשו באתר הסחר של החברה, לגביהם יחולו הוראות המדיניות המפורסמת באתר.
אחריות ותיקונים
18. לקוחות החברה ייהנו מאחריות לשנה בגין פגם בייצור על כל דגמי המשקפים [שמש, אופטיקה (מרשם) ומשקפי קריאה מוכנים (Readers*)] בכפוף להצגת חשבונית רכישה ובלבד שהמוצר הפגום הוחזר מיד עם גילוי הפגם.
למען הסר ספק "פגם בייצור" אינו כולל:
א. שריטות ו/או סדקים ו/או שברים בעדשות.
ב. שבר ו/או סדק במסגרת המשקפיים ו/או התעקמות של המסגרת.
ג. כל נזק שהתהווה כתוצאה משימוש לא נכון ו/או רשלני במשקפיים, לרבות שימוש בניגוד להוראות השימוש המפורטות להלן.
ד. פגם באיזה מחלקי המשקפיים אשר נרכש מגורם אחר שאינו החברה (לרבות משקפיים שהותקנו בהם עדשות של יצרן אחר).
האחריות לא תחול על משקפיים אשר תוקנו בעבר בידי גורם אחר, שאינו החברה.
* לענין משקפי קריאה מוכנים (Readers)- פגם בייצור ייחשב לפגם בציפוי המשקפיים בלבד. במקרה כזה, תתאפשר החלפה של המשקפיים בלבד. מובהר כי לגבי מוצר זה לא יתאפשר שירות תיקונים כלל.
19. במקרה של פגם החוסה תחת האחריות, יוחלף המוצר או יתוקן, לשיקול דעת החברה. בהיעדר מוצר זהה במלאי, יינתן ללקוח שובר זיכוי למימוש בסניפי הרשת הפיזיים, או מוצר חליפי שערכו שווה לסכום בו נרכש המוצר המקורי, לבחירת הלקוח. *לענין משקפי קריאה מוכנים (Readers) – תבוצע אך רק החלפה.
20. החברה רשאית לשנות את תקופת האחריות מפעם לפעם לפי שיקול דעתה הבלעדי.
הוראות שימוש במשקפיים
21. כשהמשקפיים אינם בשימוש יש לשמרם בנרתיק ייעודי ובמקום יבש בטמפרטורה בין C)10-) ל- (C35+), ובכל מקרה יש להימנע מחשיפה לטמפרטורה של מעל 45 מעלות ואין להשאיר את המשקפיים ברכב החונה בשמש – מחשש להרס הציפויים של העדשות ו/או עיוות של המסגרת ו/או העדשות.
22. יש להרחיק את המשקפיים ממגע עם מי ים וחול ו/או חומרים כימיים לרבות חומרים ממיסים ו/או אלכוהול.
23. יש לנקות את המשקפיים עם מעט מים וסבון ומטלית ניקוי ייעודית ולייבשם היטב. יש להימנע מניקוי המשקפיים בכל אופן אחר, וזאת כדי למנוע את שריטת העדשות ו/או את הרס הציפויים.
24. על מנת שלא לפגוע בעדשות או בציפויים שלהן, אין להניח את המשקפיים על גביי העדשות.
שירותי אופטיקה
25. רכישת משקפיים אופטיים נעשית על בסיס מרשם עדכני בלבד.
26. לבחירת הלקוח, ועל אחריותו בלבד, תאפשר החברה שימוש במכשיר הקורא נתוני עדשות, כחלופה למסירת מרשם מאופטימטריסט, ובמקרה שכזה, אין למסור עדשות שרוטות ו/או בעלות ציפוי פגום - שכן התוצאה עלולה להיות שגויה.
27. בכל מקרה החברה לא תהיה אחראית לדיוק או נכונות הנתונים שיקראו על ידי המכשיר, וההחלטה האם לעשות שימוש במכשיר כאמור, חלף שימוש במרשם עדכני המבוסס על בדיקת ראייה של גורם מוסמך, תהיה של הלקוח בלבד ובאחריותו.
28. החברה לא תהיה אחראית בגין כל נזק ו/או אי נוחות שייגרמו ללקוח בגין מרשם שגוי, למעט אם הונפק על ידי אופטימטריסט של החברה. מומלץ לעבור בדיקת ראייה אצל אופטימטריסט מורשה, כדי להבטיח שימוש במרשם עדכני ומתאים.
29. מטעמים רפואיים ומקצועיים, לא תתאפשר מכירת משקפיים אופטיים מכל סוג לילדים מתחת לגיל 12, וכן לא תתאפשר מכירת משקפיי מולטיפוקל ללקוחות מתחת לגיל 40.
אם ברצונכם ליצור קשר עמנו אתם יכולים לעשות זאת באחת מחנויות הרשת , או באחת מהחלופות המפורטות: לשירות לקוחות בימים א'-ה' בין השעות 09:00-17:00